Balansēšana ir viens no svarīgākajiem kardānvārpstu remonta procesiem, tā ir jāveic ar lielu precizitāti, tādēļ izmantojam augstas klases CIMAT balansējamo iekārtu.
"Miglacis", Raiskuma pagasts, Cēsu novads, LV4146
Balansēšana ir viens no svarīgākajiem kardānvārpstu remonta procesiem, tā ir jāveic ar lielu precizitāti, tādēļ izmantojam augstas klases CIMAT balansējamo iekārtu.
Katrs kardāns pirms balansēšanas tiek pārbaudīts, vai caurules ir simetriski taisnas, ja nav, tiek izlīdzīnātas līdz minimumam, tikai tad var sākt balansēšanas procesu.
Tiek iestatīti konkrētā kardāna vai kardānpārvada parametri (svars, cauruļu diamteri, kardānu daļu skaits (1/2/3 vai pat 4), norādīti vēlamie balansēšanas apgriezieni, kuros tiks balansēts. Kad visi parametri iestatīti, var sākt balansēšanas procesu, kurā tiek noteikts katrā kardāna atbalsta daļā nepieciešamo atsvaru svars un precīzi, kuros grādos tos nepieciešams stiprināt. Pēc veiksmīgas balansēšanas kardānpārvads tiek slīpēts un krāsots.
Ja iesitums ir minimāls un pati caurule nav deformēta/liekta, to ir iespējams balansēt. Ja caurules izliekums ir lielāks par 5mm vai iesitums ir dziļāks par 10mm, caurule būs jāmaina. Tomēr katrs gadījums ir individuāls un precīza atbilde būs tikai pēc kardānpārvada apskates/pārbaudes.
Balansēšanas process parasti aizņem 1 - 2,5h.
Varam balansēt pilnībā visus kardānpārvadus un agregātus, kas ir līdz 4m gari, 300kg smagi un šis rotējošais agregāts nepārsniedz 500mm diametra izmēru.
Pēc jebkura kardānpārvada remonta ir nepieciešama tā balansēšana, kā arī, ja pārvietojoties ir jūtams diskomforts, kas veidojas no nenobalansēta kardānparvada. Biežs defekts ir kardānparvada korozijas rezultātā nokritis kāds balansēšanas atsvars un parādas tā vibrācija (līdzīgi kā ar auto riepām un diskiem).
Ja nav sūdzību, diskomforts braucot, nav nepieciešama profilaktiska balansēšana.